• 6944 444 253
  • 6984 849 366
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περιγραφή διαδρομής

Πούρλια - Προφήτης Ηλίας, 2.35χλμ +275μ*

Η εκκίνηση δίνεται από το κέντρο των Παλιών Πόρων σε άσφαλτο κι αμέσως μετά από 100μ στρίβει αριστερά σε ανηφορικό πέτρινο καλντερίμι περνώντας μπροστά απο ιστορικό τεράστιο γεροπλατανο με πηγή. Μετα απο 50μ μπαίνει δεξιά σε παλιό μονοπάτι που οδηγεί στο ξωκλήσι του Προφ. Ηλία, μονοπάτι που χρησιμοποιειται απο τους ντόπιους την ήμερα της γιορτής του Αγίου. Σε 100μ συναντάμε διασταύρωση δασικών δρόμων όπου επιλέγουμε τον απέναντι κατηφορικό για να βγούμε στο τέλος του σε 400μ σε ξέφωτο με θέα τα παράλια. Δεξιά μπαίνουμε στο κύριο μονοπάτι. Σε λίγα μέτρα θα αρχίσουμε να συναντάμε το "καμμενο", απομεινάρια δέντρων απο πρόσφατη πυρκαγιά. Περίπου μετά απο 1.7χλμ και 220μ ανάβαση θα συναντήσουμε το ξωκλήσι του Προφ. Ηλία. Το ρολόι μας γράφει 2.35χλμ.

Προφήτης Ηλίας - Παληχώρι, 2.18χλμ +60μ

Ακολουθούμε δεξιά δασικό κατηφορικό δρόμο μέσα σε πυκνό δάσος πεύκου ώσπου να συναντήσουμε σε 1.1χλμ διασταύρωση με δευτερεύων δασικό. Στρίβουμε αριστερά σ αυτόν και μετά απο 200μ στρίβουμε αριστερά σε κύριο δασικό κι έπειτα απο 200μ πάλι δεξιά σε δευτερεύων δασικό ανηφορικό που καταλήγει στη θέση "Παληχώρι", όπου βρίσκονταν παλιότερα το χωριό της Πούρλιας. Εκεί υπάρχει πηγή με νερό και ο πρώτος σταθμός του αγώνα. Ο χιλιομετρητής μας δείχνει 4.53χλμ και συνολική ανάβαση 335μ περίπου.

Παληχώρι - Γουρνοκέφαλο, 2.08χλμ +322μ

Μετα απο 40μ δασικού δρόμου στρίβουμε σε αριστερό υλοτομικό δρόμο με μεγάλη κλίση, που μετατρέπεται σε μονοπάτι ώσπου να συναντήσουμε διασταύρωση με δασικό σε 900μ. Διασχίζουμε κάθετα τον δασικό δρόμο και συνεχίζουμε σε μονοπάτι μέσα σε δάσος πανύψηλης οξιάς μέχρι που βγαίνουμε σε δασικό δρόμο στη θέση Γουρνοκεφαλο. Εκεί βρίσκεται ο δεύτερος σταθμός του αγώνα. Το ρολόι μας δείχνει 6.61χλμ και συνολικά ανάβαση 657μ.

Γουρνοκέφαλο - Βρύση Κατή, 5.1χλμ +380μ

Ακολουθούμε δασικό δρόμο ελαφρώς ανηφορικό μέσα σε πυκνό δάσος και στη διασταύρωση που θα συναντήσουμε μετά απο 1χλμ συνεχίζουμε ευθεία. Μετα απο λίγα μέτρα ο δρόμος μετατρέπεται σε πανέμορφο μονοπάτι, το οποίο ήταν εγκαταλελειμενο και χωρίς κίνηση για πολλά χρόνια, σχεδόν άγνωστο ακόμα και στους ντόπιους. Σε 1.3χλμ βγαίνουμε σε ξέφωτο με πυκνό "δάσος" φτέρης. Προσέχουμε τη σήμανση και ξαναμπαινουμε στο δάσος ακολουθώντας πλέον υλοτομικούς δρόμους μεγάλης κλίσης σε εναλλαγή με μονοπάτια. Σε 1.7χλμ βγαίνουμε σε μεγάλο πλάτωμα όπου συναντούμε το βασικό δρόμο-μονοπάτι το οποίο ακολουθούμε προς τα αριστερά. Πολυ σύντομα ανεβαίνοντας στην κορυφή του λόφου θα δούμε μπροστά στα πόδια μας τη λίμνη Κατή, μια αεροπορικού τύπου θέα! Κατεβαίνουνε στην όχθη της κι ακολουθούμε βασικό δασικό δρόμο ώσπου να συναντήσουμε την περίφημη βρύση Κατή με το δροσερότατο νερό της. Εδω βρίσκεται ο κεντρικος σταθμός του αγώνα και το ρολόι μας γράφει 12χλμ και συνολική ανάβαση 1038μ.

Βρύση Κατή - Καλύβα, 5χλμ +30μ

Περνάμε το ρέμα απέναντι απο τη βρύση και συνεχίζουμε μέσα στο δάσος βγαίνοντας στη λίμνη. Συνεχίζουμε στην όχθη αριστερά ολοκληρωνοντας έτσι τον γύρο της λίμνης. Στη διασταύρωση με τον δασικό δρόμο θα συνεχίσουμε ευθεία κι ανηφορικά σε δρόμο που μετά απο 200μ περίπου μπαίνει σε δασικό χωμάτινο μονοπάτι. Απ' αυτό το σημείο ξεκινάει η μεγάλη κατηφόρα που θα καταλήξει στο χωριό του Παλιού Παντελεήμονα. Σε απόσταση 2.9χλμ απο τη βρύση το μονοπάτι βγαίνει σε δασικό δρόμο στη θέση "Πεύκος". Ακολουθούμε δεξιά τον δρόμο ώσπου σε 620μ στο αριστερό μας χέρι η σήμανση θα μας βάλει σε κατηφορικό μονοπάτι. Σε 300μ θα διασχίσουμε μικρή πηγή-ρυάκι με το όνομα "Κοκκινόια" που ανάλογα την εποχή έχει νερό ή όχι. Το μονοπάτι μπαίνει σε περιοχή ελεγχόμενης υλοτομίας. Συναντάμε δασικό δρόμο σε 1.4χλμ και επιλέγουμε τη δεξιά κατεύθυνση όπου μετά απο 250μ θα βρούμε διχάλα. Στα αριστερά μας θα δούμε καλύβα όπου υπάρχει σταθμός υδροδοσιας. Βρισκόμαστε στο 17ο χλμ.

Καλύβα - Π. Παντελεημονας, 4χλμ +20μ

Φεύγουμε από το πίσω μέρος της καλύβας με μονοπάτι που σε 200μ συναντά δασικό δρόμο που διασχίζει κάθετα σε υλοτομικό δρόμο που γίνεται μονοπάτι. Μετα απο 450μ φτάνουμε σε δασικό δρόμο και ακολουθούμε την δεξιά κατεύθυνση για 230μ μέχρι αριστερά μας να βρούμε πάλι το μονοπάτι. Αρκετά κατηφορικό και συναντώντας τις πρώτες καστανιές μετα απο 1.8χλμ βγαίνουμε σε κάθετο άσφαλτο δρόμο. Τον διασχίζουμε με προσοχή απέναντι στο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία όπου είναι κι ο χώρος απογείωσης ανεμόπτερων και παραπεντε. Μπαίνουμε στο μονοπάτι δεξιά της εκκλησίας για 700μ μέχρι να φτάσουμε στα πρώτα σπίτια του χωριού σε ασφαλτινο δρόμο. Ακολουθούμε τη σήμανση στα καλντερίμια μέχρι την πλατεία του χωριού όπου υπάρχει σταθμός τροφοδοσίας. Βρισκόμαστε στο 21ο χλμ με ανάβαση +1090μ.

Π. Παντελεημονας - Πούρλια, 4.3χλμ +210μ

Μέσα από το πανέμορφα σοκάκια του γραφικού χωριού βγαίνουμε στην είσοδο όπου στα δεξιά μου βλέπουμε χαρακτηριστική πέτρινη βρύση. Απο κει μπαίνουμε δεξιά σε ανηφορικό ασφαλτινο δρόμο και σε 350μ τον αφήνουμε στρίβοντας αριστερά σε αγροτικό χωματόδρομο. Στα αριστερά μας βλέπουμε πανοραμική θέα με το κάστρο του Πλαταμώνα κι έπειτα απο 700μ βρίσκουμε πηγή με πόσιμο νερό και αμέσως μετά απο 60μ στρίβουμε δεξιά σε ανηφορικό δασικό δρόμο. Ακολουθούμε τη σήμανση κι αφού μπούμε σε στενό δασικό δρόμο σε άλλα 700μ συναντούμε χαρακτηριστική δεξαμενή. Μπαίνουμε σε δεξί ανηφορικό στενό δασικό δρόμο που περνάει μέσα από πανέμορφο δάσος καστανιάς που καταλήγει σε ράχη με ξέφωτο στη θέση "στάρια" με θέα τον Θερμαϊκό κόλπο. Βρισκόμαστε κάτω απο "τ' σιούτα τ'ν πέτρα" δηλαδή την πέτρα χωρίς κερατά σύμφωνα με τους ντόπιους. Με προσοχή στη σήμανση μπαίνουμε σε σύντομο μονοπάτι που βγαίνει σε δασικό δρόμο. Ακολουθούμε τη διαδρομή αριστερά και μετά απο 300μ μπαίνουμε δεξιά σε μονοπάτι. Κινούμενοι μέσα σε μικρο φαράγγι με τρεχούμενο νερό για 500μ φτάνουμε σε ανηφορικό χωματόδρομο. Δεξιά θα μας οδηγήσει πολύ σύντομα στα πρώτα σπίτια του χωρίου μέχρι τον τερματισμό μετά απο 450μ περίπου!

*Οι μετρήσεις έγιναν πολλές φορές με ρολόι Suunto Ambit2

Τελευταία Νέα

Μήνυμα

Επικοινωνία

Μάνος: 6944-444-253
Θανάσης: 6984-849-366
Δημήτρης: 6972-694-674
© 2024 Pourlia Trail. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος. Powered by HYPERcrafts!